Proč se přijít podívat na Vědeckou konferenci 2. LF?

Důvodů, proč na VK nepřijít, je samozřejmě celá řada: ultimativní argument je, že máme moc práce. Ano, všichni máme pořád moc práce, a ti, kteří moc práce nemají, se tak musejí alespoň tvářit, aby neutrpěla jejich dobrá pověst... Pracujeme na klinikách, ústavech, léčíme či vyšetřujeme pacienty, vědecky bádáme. Ani argument, že kompletně odpadá výuka, neznamená, že by učitelé měli volno.

Nicméně existuje i jeden stejně ultimativní důvod, proč na konferenci přijít. Jednou za rok během celkem asi 8 hodin máme příležitost zjistit, jaká je úroveň vědecké práce na naší fakultě. Nejdůležitější pracovní silou biomedicínského výzkumu všude na světě jsou postgraduální studenti. Právě ti budou presentovat výsledky své práce, a tedy i výsledky práce celých svých pracovišť. Vědecký výbor vybral 20 abstraktů, které považoval za nejkvalitnější, k orálním presentacím – kdo, která pracoviště, kteří školitelé jsou tahouny excelentního výzkumu na škole? Není důležité a zajímavé to vědět? Dalších 60 příspěvků se představí formou posterů, a projít se mezi nimi umožní udělat si obrázek o celkové úrovni výzkumu na fakultě. Mezi presentujícími jsou i pregraduální studenti – seznamme se s budoucími vědci, kteří věnují svůj volný studentský čas výzkumu!

Připravili jsme samozřejmě další doprovodný program – workshopy, panelovou diskusi o podvodech ve vědě, literární kabaret se známými spisovateli. A také máme dva excelentní vyzvané řečníky: špičkového chirurga (aneb i v chirurgickém oboru se dělá vysoce impaktovaná a citovaná věda) a experta na alternativní medicínu.

Skutečně těch pár hodin našeho jistě vzácného času nestojí za to „obětovat“?

prof. Jan Trka, proděkan pro vědu a výzkum


Ilustrace: Adam Kalina.

A ještě poznámka pod čarou: je pro mne zcela nepochopitelné, že na přednášky svých studentů v některých případech nedorazí jejich školitelé. Kolikrát doktorandi presentují svou práci před plnou posluchárnou, že ani tato příležitost nepřiláká jejich školitele k účasti?!

Created: 11. 4. 2016 / Upraveno: 2. 2. 2017 / Mgr. Ing. Tereza Kůstková